제17회 서울디자인페스티벌

2018 서울 디자인 페스티벌에 비주얼마크가 참여합니다. 새로운 경험으로서의 과거. 지금 대세를 이루는 레트로 현상은 밀레니얼들에게 과거의 향수나 노스탤지어가 아니라 겪어보지 못한 새로운 경험이라는 점에서 잊을만하면 나타나는 복고의 귀환과는 다른 양상을 보입니다.

디지털 테크놀로지 덕분에 누구나 과거를 손쉽게 찾아볼 수 있게 되었고 레트로는 이제 나타났다 사라졌다를 반복하며 특정 계층에서 소구하는 추억의 산물이 아니라 언제 어디서든 누구나 선택할 수 있는 취향의 소비로 잡았다는 점에 주목할 필요가 있습니다. 겪어보지 않았음에도 친숙하고 새로움의 얼굴을 한 레트로는 현재 가장 매력적인 콘텐츠입니다.


Visual Mark participates in the 2018 Seoul Design Festival. The past as a new experience. The retro phenomenon, which is now popular, is not a nostalgia or nostalgia of the past for millennials, but a new experience that they have not experienced, which is different from the return of retro that appears once they are forgotten.

It is worth noting that thanks to digital technology, anyone can easily find the past, and retro is now not a product of memories that a certain class demands by repeating the appearance and disappearance, but has established itself as a taste that anyone can choose anytime, anywhere. Retro is the most attractive content right now, with a familiar and new face even though it has never been experienced.

제17회 서울디자인페스티벌

2018 서울 디자인 페스티벌에 비주얼마크가 참여합니다. 새로운 경험으로서의 과거. 지금 대세를 이루는 레트로 현상은 밀레니얼들에게 과거의 향수나 노스탤지어가 아니라 겪어보지 못한 새로운 경험이라는 점에서 잊을만하면 나타나는 복고의 귀환과는 다른 양상을 보입니다.

디지털 테크놀로지 덕분에 누구나 과거를 손쉽게 찾아볼 수 있게 되었고 레트로는 이제 나타났다 사라졌다를 반복하며 특정 계층에서 소구하는 추억의 산물이 아니라 언제 어디서든 누구나 선택할 수 있는 취향의 소비로 잡았다는 점에 주목할 필요가 있습니다. 겪어보지 않았음에도 친숙하고 새로움의 얼굴을 한 레트로는 현재 가장 매력적인 콘텐츠입니다.


Visual Mark participates in the 2018 Seoul Design Festival. The past as a new experience. The retro phenomenon, which is now popular, is not a nostalgia or nostalgia of the past for millennials, but a new experience that they have not experienced, which is different from the return of retro that appears once they are forgotten.

It is worth noting that thanks to digital technology, anyone can easily find the past, and retro is now not a product of memories that a certain class demands by repeating the appearance and disappearance, but has established itself as a taste that anyone can choose anytime, anywhere.

Retro is the most attractive content right now, with a familiar and new face even though it has never been experienced.

Printing Studio VISUAL MARK

to experience and producevarious printing techniques.

Printing Studio VISUAL MARK to experience and producevarious printing techniques.