BURBERRY Festive Campaign - From London with LOVE

Design : BURBERRY, Kaz T. 

3D Embossing +  Hot Stamping, Embossing + Hot Stamping, Embossing

연말연시를 맞아 버버리에서 글로벌 페스티브 캠페인(Festive Campaign)을 진행했습니다. 런던에서 전하는 사랑(From London with LOVE)’이라는 주제로 전 세계 어디에서든 함께 나눌 수 있는 버버리의 대표적인 선물 아이템을 소개하는 캠페인입니다.

2018년 버버리는 깃발을 든 기사와 세리프체의 로고를 볼드한 폰트로 간결하게 새로 디자인했습니다. 글로벌 페스티브 캠페인에는 옛 버버리의 로고와 문양을 그대로 사용하여 클래식한 느낌을 살렸습니다. 또한 3D형압 박 인쇄 기법으로 로고와 문양에 입체감을 적용해 시각, 촉각적인 효과도 더했습니다. 박 인쇄와 종이, 리본 컬러 모두 골드 톤으로 통일했으며 연말연시 캠페인 특별 패키지답게 화려하고 고급스러운 분위기를 자아냅니다.


To celebrate the year-end and new year holidays, Burberry held a Global Festive Campaign. With the theme of 'From London with LOVE', this campaign introduced representative Burberry gift items that could be shared anywhere in the world.

In 2018, Burberry redesigned the flag-bearing knight and serif typeface logo in a concise and bold font. In the Global Festive Campaign, the old Burberry logo and pattern were used as they were, giving it a classical feeling. In addition, by applying 3D embossing and foil stamping techniques to the logo and pattern, it was able to add visual and tactile effects. The foil, paper and ribbon colors were unified in gold tones, creating a luxurious atmosphere as a special package for the year-end and new year holiday campaign.





BURBERRY Festive Campaign - From London with LOVE

Design : BURBERRY, Kaz T. 

3D Embossing +  Hot Stamping, Embossing + Hot Stamping, Embossing

연말연시를 맞아 버버리에서 글로벌 페스티브 캠페인(Festive Campaign)을 진행했습니다. 런던에서 전하는 사랑(From London with LOVE)’이라는 주제로 전 세계 어디에서든 함께 나눌 수 있는 버버리의 대표적인 선물 아이템을 소개하는 캠페인입니다.

2018년 버버리는 깃발을 든 기사와 세리프체의 로고를 볼드한 폰트로 간결하게 새로 디자인했습니다. 글로벌 페스티브 캠페인에는 옛 버버리의 로고와 문양을 그대로 사용하여 클래식한 느낌을 살렸습니다. 또한 3D형압 박 인쇄 기법으로 로고와 문양에 입체감을 적용해 시각, 촉각적인 효과도 더했습니다. 박 인쇄와 종이, 리본 컬러 모두 골드 톤으로 통일했으며 연말연시 캠페인 특별 패키지답게 화려하고 고급스러운 분위기를 자아냅니다.


To celebrate the year-end and new year holidays, Burberry held a Global Festive Campaign. With the theme of 'From London with LOVE', this campaign introduced representative Burberry gift items that could be shared anywhere in the world.

In 2018, Burberry redesigned the flag-bearing knight and serif typeface logo in a concise and bold font. In the Global Festive Campaign, the old Burberry logo and pattern were used as they were, giving it a classical feeling. In addition, by applying 3D embossing and foil stamping techniques to the logo and pattern, it was able to add visual and tactile effects. The foil, paper and ribbon colors were unified in gold tones, creating a luxurious atmosphere as a special package for the year-end and new year holiday campaign.

Printing Studio VISUAL MARK

to experience and producevarious printing techniques.

Printing Studio VISUAL MARK to experience and producevarious printing techniques.